Załamanie rynku produktów szybkozbywalnych. Ratunek w e-commerce?
Branża towarów szybkozbywalnych (z ang. Fast Moving Consumer Goods) wydawała się być niewyczerpaną żyłą złota. Owszem, konsumenci wciąż potrzebują produktów codziennego użytku, jednak dotychczasowy model sprzedaży nie przynosi już takich zysków...
E-handel głównym kierunkiem rozwoju firm z sektora B2B – wynika z raportu Izby Gospodarki...
Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, wynika z najnowszego raportu „B2B e-commerce NOW”, zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Na rynku elektronicznym działa już...
Raport o zakupach w sieci. Dla kobiet to przyjemność, dla mężczyzn obowiązek
Jedna czwarta e-konsumentek traktuje kupowanie w sieci jako czystą przyjemność i możliwość próbowania nowych produktów - wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Mr. & Mrs. E-commerce”. Natomiast niemal co trzeci mężczyzna...
Handel zagraniczny z nadwyżką. Najwięcej eksportujemy do Unii Europejskiej
8,2 miliarda złotych wynosi saldo w handlu zagranicznym po trzech kwartałach tego roku - podał Główny Urząd Statystyczny. Obroty towarowe handlu zagranicznego wyniosły w cenach bieżących 942,9 mld PLN w eksporcie...
Lojalność klientów – jak podtrzymać ten największy kapitał firmy
Klienci kupują każdego dnia. Dlatego największym wyzwaniem marketingu jest zatrzymanie stałego klienta. Niestety w wielu firmach panuje jeszcze przeświadczenie, że stały klient to zmora, bo ciągle ma jakieś oczekiwania. Nic bardziej...
Czym jest Scrum, jakie są w nim role, wydarzenia, artefakty i mechanizmy?
Scrum niezwykle często kojarzy się ze zwinnym zarządzaniem, a jego pojęcie często stosowane jest zamiennie z Agile. Nie jest to do końca błędne założenie, choć Scrum stanowi jedynie technikę wpisującą się...
Branża FMCG – co to jest, przykłady, trendy, marketing i wyzwania w branży FMCG
FMCG to skrót od angielskiego terminu "Fast-Moving Consumer Goods", czyli produktów szybkozbywalnych przez konsumentów. Są to dobra konsumpcyjne, które charakteryzują się krótkim cyklem życia, szybką rotacją i dużą częstotliwością zakupów. W...
Zmiany na rynku detalicznym – hipermarkety największymi przegranymi 2023 roku
Rok 2023 przyniósł znaczące, choć subtelne zmiany na polskim rynku detalicznym. Najnowsza analiza zachowań konsumentów, przeprowadzona przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH, rzuca światło na ewolucję zwyczajów zakupowych i wpływ tych zmian...
Kiedy zbudować nową stronę internetową? Sprawdź, czy nie nadszedł już czas
Kilka razy ogłaszano już śmierć strony internetowej, uzasadniając, że wszystkie informacje znajdziemy w mediach społecznościowych. Prawda, że są one ważnym kanałem informacyjnym pomiędzy klientami i markami. Jednak pogłoski o definitywnym końcu...
Rozwój e-commerce. Kto zyska, kto straci?
E-commerce eksplodował w ostatnich latach z niespotykaną siłą. To jego Złota Era. W przyszłości stanie się dominującą dziedziną handlu. Mimo niemal powszechnego dostępu do internetu, wiedza społeczeństwa a nawet przedsiębiorców o...