Aplikacje mobilne dla biznesu. Opcja czy konieczność?

0
444
Aplikacje mobilne

Prawie każda dorosła osoba na planecie ma smartfona. To wystarczający argument za tym, by również Twoja firma miała aplikację mobilną. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić, że oferta firmowa jest udostępniana tylko w jednym kanale informacyjnym. Szeroki dostęp i dystrybucja informacji o Twoje firmie i produktach oznacza, że więcej osób będzie wybierało właśnie Twoją markę wśród wielu innych, a to jest klucz do sukcesu.

Korzyści z posiadania aplikacji mobilnej

Aplikacja mobilna jest potężnym narzędziem w komunikacji Twojej firmy z tzw. odbiorcą docelowym. Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy w ogólne stworzyć swoją aplikację firmową, nie wahaj się. Nie ma chwili do stracenia. Młodsze pokolenia konsumentów, które niebawem będą zarabiały i wydawały swoje pieniądze, najpierw szukają nazwy Twojej firmy w sklepie z aplikacjami, a dopiero potem w wyszukiwarce. Jeśli nie masz aplikacji, już na starcie jesteś na gorszej pozycji niż konkurencja. Pamiętaj, że aplikacja to jeden z gwarantów większego wzrostu sprzedaży lub wzmożonego zainteresowania Twoimi usługami. Za tym wszystkim idą zyski.

Aplikacja mobilna sprawi, że Twoja marka może lepiej i szybciej komunikować się z potencjalnym klientem. Możesz do tego celu wykorzystywać komunikaty aktywizujące konsumentów do działania. Co więcej, dzięki nowoczesnym technologiom lokalizacji możesz adresować swój przekaz bardzo precyzyjnie, np. do klientów znajdujących się akurat w pobliżu Twojego sklepu, czy biura. Takie możliwości były wcześniej nieosiągalne dla stron internetowych. Nie wspominając o możliwościach uruchomienia płatności mobilnych. Dzisiaj płacenie telefonem, czy realizowanie programów lojalnościowych jest obowiązkowym elementem budowania trwałej bazy klientów i podtrzymywania ich lojalności.

Aplikacja jest też znakomitym pretekstem do uruchomienia kampanii marketingowej. Jeśli w Twojej firmie pojawi się nowość i będzie nią aplikacja mobilna, będziesz mógł podzielić się tą informacją ze światem. Zrobisz wokół niej wiele szumu, ludzie zaczną o Tobie rozmawiać i szukać aplikacji w Internecie. Nie rezygnuj z tej naturalnej możliwości promocji. Powiadomienia aplikacji dadzą Ci możliwość stałego informowania klientów o nowej ofercie i usługach. Aplikacja mobilna to już tzw. must have dla nowoczesnego biznesu.

Jak zaprojektować aplikację mobilną

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania wykwalifikowanym programistom, którzy wiedzą nie tylko jak projektować i budować aplikacje, ale mają też doświadczenie. Godziny spędzone na analizie zachowań użytkowników to specjalistyczna wiedza, której sam nie posiądziesz. Gdy już podejmiesz współpracę z deweloperem “apek”, możesz jednak określić kim są Twoi klienci i być świadomym jakie rozwiązania można zastosować.

Warto poznać kilka sprawdzonych faktów związanych z budową aplikacji, aby nikt Cię nie wyprowadził w pole. Pamiętaj o tych kilku zasadach:

  • Zwróć uwagę na projektowanie zgodne z nawykami użytkowników. Decydującą rolę odgrywają tutaj przyzwyczajenia odbiorców związane z interakcją, zachowaniami i intuicją. Badania oczekiwań klientów są wskazane, jeśli chcesz celnie trafić w ich zapotrzebowanie.
  • Pamiętaj o użyteczności. Cokolwiek zaprojektujesz w swojej aplikacji mobilnej, musi być podporządkowane tej zasadzie. To klucz do sukcesu w cyfrowym i mobilnym świecie.
  • Warto zachować proporcjonalne kształty klawiszy. Pomyśl o tym, aby były regularne. To wpłynie korzystnie na ogólny wygląd aplikacji. Dostosuj również ich wielkość do fizycznych możliwości użytkowników. Zbyt małe klawisze, w które trudno trafić palcem szybko zniechęcają użytkowników.
  • Kolorystyka ma znaczenie. Odcienie i intensywność kolorów sugerują, które elementy są ważniejsze od innych. Przyjrzyj się jak inne, popularne aplikacje używają przyjętych kolorów do wyróżniania elementów aktywnych. Nie musisz wyważać otwartych drzwi.
  • Nie lekceważ znaczenia słów: komunikatów, nazw poszczególnych segmentów. Użytkownik aplikacji mobilnej nie może się nawet przez chwilę zastanawiać, o co chodzi. Konkurencja jest duża dlatego przekaz musi być czytelny, angażujący i pozytywny.

W jakiej technologii stworzyć aplikację?

Masz już zebrane najważniejsze założenia aplikacji mobilnej dla Twojego biznesu? Czas przystąpić do jej budowy. Możesz wybrać 3 metody:

  1. Pierwsza to aplikacja natywna, której stworzenie jest najbardziej czasochłonne i najdroższe. Powstaje ona od podstaw i jest projektowana przez programistę zgodnie z wynikami analizy doświadczenia użytkownika.
  2. Aplikacje sieciowe to druga metoda. Są znacznie tańsze i łatwiej dostępne. Można je rozwijać i wdrażać na wielu platformach, a powstają w oparciu o kody HTML5, CSS czy JavaScript. Przy ich zaletach, należy pamiętać, że nie są one tak funkcjonalne jak aplikacje natywne.
  3. Wreszcie rozwiązanie kompromisowe: aplikacja hybrydowa, która łączy najlepsze cechy obu wcześniejszych rozwiązań. Istniejące technologie internetowe są w takim przypadku wzbogacone wbudowanymi przez dewelopera elementami natywnymi, spełniającymi indywidualne oczekiwania każdego biznesu.

Kto zbuduje Twoją aplikację? Masz do wyboru dwa rozwiązania. Możesz wykorzystać istniejące platformy do budowania aplikacji. Jest ich w internecie co najmniej kilkadziesiąt: Appery.io, TheAppBuilder, BiznessApps, App Machine i wiele innych. Drugie rozwiązanie to wynajęcie firmy programistycznej, która zajmuje się budowaniem aplikacji. Bądź jednak gotowy na długi proces uzgodnień, wdrażania, analizowania i rozwoju. To spore wyzwanie dla Ciebie, ale na końcu tej drogi czeka komercyjny sukces.

Jakie branże najwięcej zyskują na rozwoju aplikacji mobilnych

Nie dla każda firma marzy o aplikacji mobilnej. Są branże, które nie wymagają kontaktu z jak największą liczbą klientów. Nie wszyscy muszą też informować o swoich nowościach i być na wyciągnięcie ręki dla swoich przyszłych klientów. Jednak w większości biznesów, pojawienie się aplikacji mobilnych stało się prawdziwą rewolucją z uwagi na sprzężone zalety smartfonów, tabletów, mierzalnego kontaktu z klientem, analityki internetowej i lokalizacji.

Z pewnością branża turystyczna jest jedną z tych, które czerpią korzyści z posiadania aplikacji mobilnych. Dzięki nim można wyszukiwać noclegi, rezerwować pokoje i lokalizować atrakcyjne miejsca. Gastronomia już czerpie garściami z dobrodziejstw aplikacji mobilnych. Konsument szybko sprawdzi, czy jego ulubiona restauracja jest otwarta, co dzisiaj ma w menu, a nawet może zamówić jedzenie do domu, jeśli nie ma ochoty ruszać się z miejsca.

Rezerwacje i dostępność sprawdzamy w wielu miejscach każdego dnia. Dla takich branży gospodarki jak: serwisy samochodowe, salony urody, gabinety lekarskie, sektor usług, branża zdrowie i uroda, aplikacje mobilne do rewelacyjne narzędzie do kontaktu i porządkowania relacji z klientami. Jeśli działasz w tych branżach, nie zwlekaj z tworzeniem aplikacji mobilnej, ponieważ ilość danych zebranych przy jej pomocy pozwoli Ci na dokładne przeanalizowanie i zoptymalizowanie Twoich procesów biznesowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię