Content Marketing największym napędem biznesu. Dane nie pozostawiają wątpliwości.

0
419
Content marketing

Nawyki związane z kupowaniem zmieniają się błyskawicznie. Klienci przeglądają miliony ofert na stronach internetowych. O wyborze najczęściej decydują opinie innych kupujących, wskazówki fachowców i statystyki. Jak znajdują ten jeden, najlepszy produkt lub usługę? Okazuje się, że większość dociera do celu poprzez treści internetowe. Liczby są imponujące.

Content marketing pomaga znaleźć właściwy produkt

Agencja zajmująca się relacjami B2B (biznes dla biznesu) oraz badaniami rynku Clutch opublikowała niedawno wyniki badań, które wskazują, że 82 procent klientów dociera do produktu poprzez content marketing. Jego najprostszą formą są publikacje dotyczące wybranych produktów czy usług. Spójrzmy na to od strony użytkownika. Oglądasz stronę o tematyce ogólnotechnicznej. Nagle, kątem oka znajdujesz artykuł dotyczący na przykład elektrycznej dmuchawy do liści na baterie. Bingo! Przecież każdego roku, kiedy musisz posprzątać ogród wyciągasz z garażu starą, głośną, ciężką i ociekającą paliwem dmuchawę spalinową. Masz jej serdecznie dosyć. A tutaj, czytasz zgrabny i treściwy artykuł o zaletach nowej, cichej i poręcznej dmuchawy elektrycznej. Wpadłeś. Złapałeś haczyk. Nawet jeśli od razu nie kupisz opisanego produktu, to pomysł został sprzedany. Prawdopodobnie wrócisz na tę stronę następnym razem i zdecydujesz się na zakup w sklepie internetowym, do którego link znalazłeś w tekście. Tak to działa.

Dobry content marketing zatrzyma klienta na stronie

Współczesny biznes jest jak kuter rybacki, który zarzuca sieci świadomości o swoim produkcie na morzu potencjalnych odbiorców. Przeprowadzenie ich przez kolejne etapy, od znajomości marki aż do finału, czyli do zakupów jest celem każdego handlowca. Ten tak zwany funnel nie byłby możliwy bez content marketingu. Dzięki niemu, przyszli nabywcy mogą dowiedzieć się, że taki produkt w ogóle istnieje i spełnia ich oczekiwania. Następnym krokiem jest przekierowanie konsumentów do właściwego miejsca w Internecie, gdzie ich wymagania zostaną zaspokojone.

W tej podróży klienta od błogiej nieświadomości do ostatecznego działania, czyli zakupów content marketing jest niezwykle skuteczny. Dane mówią wiele. Według przytaczanej już agencji, 53 procent użytkowników Internetu, którzy zetkną się z dobrym content marketingiem jest skłonna wrócić na stronę firmową. Także połowa odbiorców jest gotowa zapoznać się z pełną ofertą firmy. Korzyści są bezdyskusyjne, szczególnie w sieci, gdzie trwa ostra walka o klienta.

Klient woli artykuły o marce niż tradycyjne reklamy

74 procent firm zbadanych przez portal Curata przyznało, że content marketing skutecznie zwiększył liczbę ich handlowych kontaktów. Poprawiła się także ich jakość. Biznes często zastanawia się, czy mocniejsze wejście w content marketing przyniesie spodziewane, szybkie korzyści. Nie ma się co zastanawiać. Sondaże mówią same za siebie: 78 procent konsumentów woli dowiadywać się o markach z artykułów, niż z tradycyjnych reklam.

Jeśli prowadzisz biznes B2B, content marketing może doprowadzić nawet do 67 procentowego wzrostu liczby nowych kontaktów. Czy to mało? Trzeba jednak pamiętać, aby dobre treści o Twoim produkcie były dostosowane do potrzeb przyszłych partnerów biznesowych. W tym celu przekaz musi być przemyślany i spójny pod względem tematyki, formy i języka. Możesz spróbować samemu, ale pewniej będzie powierzyć te zadania zewnętrznej agencji zajmującej się copywritingiem i SEO. Właściwe pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania zwiększy zasięg informacji o twoich produktach.

Czy firmy wykorzystują potencjał content marketingu?

Coraz więcej przedsiębiorstw rozumie, że efektywne przekazywanie informacji o produkcie i o samej firmie jest w stanie wynieść świadomość marki na niebotyczny poziom. Wystarczy spojrzeć, jak od lat robią to wielkie światowe koncerny spożywcze i odzieżowe. Poza tym im więcej konsumenci wiedzą, tym większe mają zaufanie, a dzisiaj to potężny kapitał.

Dane dotyczące użycia content marketingu przez Polskie firmy są rozproszone. Ale wskazówką co do tendencji na rynku może być badanie przeprowadzone przez serwis społecznościowy dla profesjonalistów LinkedIn. Wynika z nich, że 72 procent marketerów (dane dotyczą całego serwisu) posiada strategię content marketingową. Najpoważniejszym kanałem dystrybuowania informacji są media społecznościowe. To one mają zwabić klienta. Ten trend będzie się utrzymywał przez najbliższe lata. W firmach o modelu B2B kolejne ważne miejsca prezentacji contentu stanowią: case studies, blogi, newslettery oraz artykuły na stronach internetowych.

Spędzamy w Internecie coraz więcej czasu. Szukamy odpowiednich produktów, a produkty szukają nas. Biznes też wykorzystuje ten potencjał. Firmy nawiązują kontakty w sieci i na podstawie informacji w Internecie wyrabiają opinie o sobie. Doskonałym narzędziem do rozwinięcia bazy klientów, sprzedaży i budowania wizerunku jest właśnie content marketing. Jego jakość i zawartość to odrębny temat, ale jedno jest pewne, dzisiejszy, świadomy przedsiębiorca nie może iść do przodu bez niego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię