Rozwój e-commerce - początki i rozwój e-commerce, kto zyska, kto straci
reklama

Jedna czwarta e-konsumentek traktuje kupowanie w sieci jako czystą przyjemność i możliwość próbowania nowych produktów – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Mr. & Mrs. E-commerce”. Natomiast niemal co trzeci mężczyzna zakupy w sieci traktuje jako niemiły obowiązek lub przypadek.    

Raport IGE pokazuje, że Polki dokonują bardzo świadomych i przemyślanych zakupów w Internecie, niemal zawsze sięgając po określone towary (28 proc.). Aż 42 proc. z nich wybiera ofertę wcześniej sprawdzonych sprzedawców. Z kolei mężczyźni są mniej lojalni i wypełniają swój koszyk artykułami aktualnie dostępnymi w sklepie lub w promocji.

Zarówno panie jak i panowie (odpowiednio 42 proc. i 45 proc.) określają siebie jako racjonalnych klientów, którzy kupują sprawdzone produkty, zwykle w tych samych, zaufanych miejscach – stwierdza raport.

Przed dokonaniem zakupów w Internet Polki kierują się głównie informacjami pozyskanymi od znajomych lub rodziny (16 proc.). Często też zaglądają na blogi i vlogi, by poznać bliżej dany produkt czy usługę – to wskazała co szósta ankietowana. Z kolei dla mężczyzn głównym źródłem wiedzy są porównywarki cenowe i fora internetowe (14 proc.) 

Badanie pokazało, że bez względu na płeć, do robienia zakupów online skłaniają darmowe i szybkie dostawy oraz atrakcyjne promocje. Dla ankietowanych bardzo ważna jest wygoda, bezpieczeństwo oraz szybkość. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, najchętniej płacą za zakupy w Internecie szybkim przelewem przez serwis płatności, np. Przelewy24 czy Dotpay.

Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej w styczniu 2022 roku, na grupie 1184 internautów.

źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej

reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię