Jesteś dumny ze swojego produktu i nowej strony internetowej. Teraz pozostaje tylko czekać, aż pojawią się tysiące odsłon i tyle samo zadowolonych klientów. Jeśli stać Cię na poświęcenie wielu cennych godzin na poprawienie widoczności w sieci, a pracownik marketingu potrafi stworzyć wartościowy content i śledzić zmiany w algorytmach wyszukiwarek, jesteś szczęściarzem. Niestety, niewiele firm może tak działać. Większość utyka w martwym punkcie ze stroną internetową za tysiące złotych i marnym ruchem. Rozwiązaniem jest outsourcing SEO.

Możesz sam zająć się optymalizacją wyszukiwania Twojej strony, ale możesz też skorzystać z usług firmy, która specjalizuje się w takim dostosowaniu treści na portalu, aby osoby zainteresowane produktami z Twojej branży, trafiły właśnie na Twoją stronę. Argument za wynajęciem zewnętrznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem strony internetowej (Search Engine Optimization) jest taki sam, jak w przypadku księgowości zewnętrznej i firmy, która sprząta Twoje biuro. Po prostu, sam nie zrobisz tego lepiej.

Dlaczego “ładna” strona internetowa już nie wystarczy w biznesie?

Jeśli chcesz mieć pojęcie, z czym masz do czynienia, wyobraź sobie, że gigant technologiczny Google wprowadza około 500-600 zmian algorytmów wyszukiwania rocznie! Większośc z nich to niewielkie korekty, ale co kilka miesięcy świat internetowy elektryzuje kolejna informacja o tzw. “dużej” aktualizacji algorytmów.

Jeśli Twoi ludzie z biura sobie z tym poradzą, powinieneś dać im solidną podwyżkę i spać spokojnie. Ile to będzie kosztowało? Z pewnością więcej niż wyrzucenie tych obowiązków na zewnątrz firmy i outsourcing SEO. Tak, “obowiązków” to właściwe słowo, bo dzisiaj nie można tego traktować już tylko w kategorii możliwości. To cywilizacyjna konieczność.

Czym właściwie się zajmują agencje SEO?

Firmy SEO spędzają godziny na śledzeniu nowości w zakresie wyszukiwania internetowego, specjalizują się w kruczkach prawnych oraz podpowiedzą Ci, na co musisz postawić, aby właśnie Twoja strona pojawiła się wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Dzisiaj nie decyduje już tylko liczba słów kluczowych wciśniętych do pierwszego akapitu. Co w takim razie decyduje? My wiemy.

Nie tylko dobre treści wpływają na powodzenie przedsięwzięcia. Jeśli nie będą miały odpowiedniego wsparcia w postaci solidnej polityki dystrybucji w mediach społecznościowych, odpowiedniej ilości udostępnień i wyświetleń, może się okazać, że czas i pieniądze poświęcone na przygotowanie atrakcyjnego contentu, poszły na marne. Czy nie lepiej powierzyć te zadania zewnętrznej agencji SEO?

Czy outsourcing SEO przyniesie większe zyski?

Jedno z najczęściej zadawanych przez klientów pytań brzmi: ile i jak szybko zarobię jeśli skorzystam z oferty firmy SEO? Odpowiedź jest bardzo prosta: spójrz ilu masz klientów dzisiaj i porównaj to z liczbą Twoich odbiorców za jakiś czas, na przykład rok. Możesz wówczas porównać swoje wyniki i zastanowić się, czy to handlowcy pracowali o niebo lepiej, czy może jakość produktów aż tak się poprawiła.

Firma SEO nie ma wglądu do Twoich zysków, ale sam najlepiej porównasz dwa podobne okresy rozliczeniowe.

Nie można traktować działań SEO jako zbędnego kosztu, to inwestycja w Twoją przyszłość. Ponadto, outsourcing SEO jest tańszy niż utrzymywanie rozbudowanego działu marketingu, który prawdopodobnie nie będzie w stanie nadążać za dynamicznymi zmianami w sieci. Nie mówiąc o optymalizacji strony internetowej i obecności w mediach społecznościowych.

Ile czasu poświęcisz na kontakty z firmą SEO?

Znasz z doświadczenia długie i żmudne narady firmowe, podczas których starasz się przekonać zespół handlowców do większego zaangażowania. Inwestujesz czas i pieniądze w dobrze znane działania i reklamy, które są potrzebne, ale bez wsparcia otoczenia internetowego nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Z pewnością z zewnętrzną firmą SEO stracisz mniej czasu, który będziesz mógł poświęcić na rozwijanie produktu i firmy. Wystarcza konkretne, cykliczne spotkania, ustalenie najważniejszych celów i wyznaczenie wskaźników do osiągnięcia. Agencja SEO zajmie się całą resztą. Dane, które zostaną zgromadzone podczas optymalizowania Twojej obecności w sieci mogą posłużyć także do określenia profilu klienta, a nawet podpowiedzą, jak wyglądają jego decyzje zakupowe. Przekonywujące?

Jak SEO wpłynie na wizerunek marki?

Oprócz “twardych” korzyści ekonomicznych, skuteczna praca nad widocznością Twojej strony w internecie sprawi, że zmieni się sposób, w jaki postrzegają Cię klienci. Potencjał i pozycja w wynikach wyszukiwania świadczy o Twojej sile i renomie. W czasach, kiedy powszechnie mówi się o rynku pracownika, to dodatkowa korzyść. Specjaliści będą wyżej oceniali Twoją firmę i będą skłonni podjąć współpracę właśnie z Tobą.

Skuteczne SEO realizowane przez zewnętrzną agencję jest dzisiaj jednym z najbardziej efektywnych i korzystnych kosztowo sposobów na dotarcie do właściwego klienta. Poważne firmy nie traktują już tego jako fanaberii nowych czasów, ale rozumieją, że to konieczność. Bez dobrej optymalizacji wyników wyszukiwania Twój biznes zostanie wyprzedzony przez konkurencję. SEO jest też obowiązującą i przyszłościową formą budowania wizerunku marki. Jeśli zdecydujesz się na outsourcing SEO szybciej trafisz do Twoich przyszłych klientów, a przecież o to chodzi w biznesie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię