centrum handlowe
reklama

Spada rentowność w handlu i usługach. Firmy działające w centrach handlowych ponoszą coraz większe koszty działalności – podaje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. 

ZPPHiU podkreśla, że firmy handlowo-usługowe widzą szansę na ratunek i wsparcie między innymi w solidarnym podejściu do kosztów ze strony centrów handlowych.

Handlowcy przyznają, że koszty prowadzenia biznesu szybują w górę. – Porównujemy dzisiejszą sytuację, w tym obroty i koszty do roku 2019, kiedy rynek był stabilny. Obecnie nasze obroty w najlepszych momentach, co najwyżej dorównują tym sprzed pandemii. W większości nie wróciły jednak do wcześniejszych poziomów – mówi Marcin Ochnik, Prezes Zarządu OCHNIK S.A., członek Zarządu ZPPHiU.

W ocenie handlowców, straty wynikające z półrocznego wstrzymania handlu w centrach handlowych nie zostały odrobione. Perspektywy są pesymistyczne – czytamy w komunikacie ZPPHiU.

Według danych związku, w listopadzie, pomimo promocji związanych z Black Friday, spadek w stosunku do 2019 roku jest obecnie dwucyfrowy. Porównując rentowność dziesięciu miesięcy 2021 roku jest ona znacznie niższa, niż miało to miejsce w 2019 r. – potwierdza Zarząd ZPPHiU.

Podstawowymi czynnikami spadku rentowności są: podwyżki cen energii, wyższe koszty wszystkich usług związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Dochody maleją również z powodu indeksacji czynszów i osłabienia pozycji złotego.

Na wzrost kosztów wpływają również: wzrost płacy minimalnej, gwałtowny rozwój kanałów e-commerce i inwestycje w nową infrastrukturę.  

źrodło: ZPPHiU

reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię