Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, wynika z najnowszego raportu „B2B e-commerce NOW”, zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Na rynku elektronicznym działa już 41% firm i ocenia wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80% przychodów czerpie właśnie z e-commerce – podaje IGE.
Blisko jedna czwarta firm spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z kanału e-handlu (powyżej 20%). Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie.
e-handel w decydującym momencie
Izba Gospodarki Elektronicznej wskazuje, że ważnym czynnikiem rozwoju rynku e-handlu stały się także ograniczenia i restrykcje covidowe.
Prezes Zarządu e-Izby, Patrycja Sass-Staniszewska, ocenia, że wyniki badania pokazują, że jesteśmy w niezwykle ważnym dla biznesu momencie. – Rynek rośnie bardzo szybko, klienci oczekują zmian, a firmy widzą korzyści z wejścia w sprzedaż internetową, również dla produktów i usług B2B – dodaje szefowa e-Izby.
e-Izba zamierza dalej edukować polskich e-przedsiębiorców i wspierać ich w budowaniu biznesowych relacji, by mogli sięgać także poza granice naszego kraju.
Firmy inwestują w e-commerce
Raport pokazał również, że wśród najczęściej wymienianych korzyści z e-handlu firmy wskazują wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Aż 84% firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości.
W badaniu „B2B e-commerce NOW” oceniono również wyzwania, z jakimi mierzą się firmy przy wdrażaniu e-handlu w B2B. Wśród najczęściej wymienianych znajdują się: zwiększenie kosztów IT, czy konieczność zatrudniania ekspertów, którzy podnoszą ceny swoich usług.
źródło: Polska Izba Handlu Elektronicznego