Sobota małego biznesu to pomysł, na jaki wpadli Amerykanie, aby wesprzeć lokalnych przedsiębiorców w czasie pandemii. Jak podała sieć CNBC – wzrósł odsetek klientów, którzy planują robienie zakupów przedświątecznych u właścicieli małych firm lokalnych. Choć pomysł ten ma już kilka lat, to dopiero teraz, w pandemii nabiera szczególnego znaczenia.
Według badania opinii, przeprowadzonego przez CNBC, ponad 30 procent amerykanów planuje wybrać się przed świętami na zakupy do lokalnych sprzedawców. Ankietowani podkreślają, że w ten sposób pomagają sąsiadom, a pieniądze zostają w lokalnej społeczności.
W poprzednich latach bywało lepiej, bo np. w 2018 roku, deklarację lokalnych zakupów złożyło ponad 44 procent pytanych. Tegoroczne wyniki nie są tak imponujące, ale trzeba podkreślić, że jest to wciąż przejaw solidarności ekonomicznej w lokalnym środowisku. Pandemia powoduje, że wiele towarów jest niedostępnych w sklepach i klienci szukają alternatywy.
Właściciele małych sklepików i firm przyznają, że jest to dla nich znacząca pomoc finansowa. Tu i ówdzie pojawiają się napisy na sklepach: “dziękujemy za wspieranie lokalnego biznesu”.
Badanie przeprowadzone przez CNBC pokazało również inne ciekawe zjawisko – blisko 60 procent respondentów powiedziało, że nie są podekscytowani robieniem zakupów w “black friday”. Obserwatorzy amerykańskiej gospodarki nie mają wątpliwości, że to trudności związane z brakiem towarów i niepokoje inflacyjne spowodowały, że w tym roku zmieniły się przedświąteczne zachowania konsumentów.
źródło: CNBC